Powered By Blogger

Saturday 2 March 2013

Minggu 1: Perancangan Program dan Strategi Pengajaran v.1

Assalammualaikum dan Salam Sejahtera semua,

Syukur Alhamdulilah... akhirnya blog ini telah dicipta buat kali pertama dalam hidup saya. :)
Terima kasih kepada kawan-kawan yang banyak membantu.. Moga Allah merahmatimu..ameen
Blog ini ditubuhkan sebagai tugasan individu dan perbincangan kumpulan mengenai pendekatan pengajaran yang digunakan bagi subjek wajib fakulti => PPEK3104 Perancangan Program dan Strategi Pengajaran v.1.

Mengimbas kembali....... (sila lihat di bawah)

Minggu Pertama : Semester II, 2012/2013
Subjek : PPEK3104  Perancangan Program dan Strategi Pengajaran v.1
Masa : 9.00 pagi sehingga 12 tengah hari
Kelas : BSEB301
Tarikh: 18 Februari 2013 (Isnin)

 Saya tiba lewat 15 minit ke kelas ini pada pukul 9 pagi..(pengakuan ikhlas)  ampun... lepas ni tak buat lagi.. masa saya masuk ke kelas, lecturer sedang bercakap mengenai sesiapa yang datang lewat ke kelas selepas ini tidak dibenarkan masuk dan pintu bilik akan dikunci tepat pada waktunya mulai minggu hadapan. Saat itu saya rasa malu sangat kerana datang lewat. Tak mengapa.. pengajaran bagi saya agar tidak lewat ke kelas selepas ini.. bukan sahaja untuk kelas ini, malahan untuk kelas-kelas lain pada masa akan datang.. insyaAllah saya akan cuba yang terbaik :)

Info yang saya telah dapat dalam kuliah ini daripada Dr. Zuraidah : 

*Kelas minggu hadapan akan bermula pada pukul 10 pagi sehingga 1 petang.. harap sangat saya dapat menepati masa dengan sebaiknya..
* Proforma untuk subjek ini boleh didapati di Spectrum..
* Strategi pengajaran dan pembelajaran di sekolah kerajaan dan sekolah swasta..
* Sistem prasekolah masa kini adalah 50 tahun ke belakang berbanding sistem prasekolah di luar negara (ini adalah fakta) di mana kurang menitikberatkan tahap pendidikan formal yang wajib dalam sistem prasekolah.
* Lebih kurang pukul 10 kelas kami berakhir dan kami diarahkan untuk pergi ke auditorium kerana ada lawatan dan ucapan VIP dari Sri Lanka bersama Dekan Fakuti (Program Exchange Student).  

~ Sekian, terima kasih ~




No comments:

Post a Comment